דברו איתנו:09-898-3014 | מזכירות האגודה פתוחה בימים א'- ה' בין השעות 08:00-15:00

תרגילים בפילאטיס לתקופת המבחנים

נכתב על-ידי Rup | 19/11/2016

איך נעבור את תקופת המבחנים ונשאר בחיים

מאת: סיגל רוזנבלום, מורה בכירה לפילאטיס, משקמת תנועתית ומכשירה מורים. הבעלים של סטודיו "נקודת איזון" בנין 6 במרכז האקדמי רופין.

 

 

כמה מכם מכירים את המרתונים הלימודיים? לילות לבנים כדי להספיק עוד מאמר או עוד שבעה? להספיק את החומר? להירדם עם הספר או המחברת ולהתעורר בבהלה, בעייפות יתר ובחוסר ריכוז? הרצון להספיק עוד ועוד ועוד…

 

 

אין ספק שלמידה ממושכת והמעבר ממבחן למבחן לא תמיד מורידים את מפלס הלחץ והחרדה, ולכן חשוב שתקפידו לשמור על מצב נפשי מאוזן. דבר שיכול לעזור הוא תרגילי נשימה להפחתת חרדת הבחינות. ד"ר קרלה תרוג'ילו מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי ממליצה לסטודנטים על שני תרגילים חשובים:

 

 

  1. עצמו את העיניים ושאפו עמוק אויר דרך האף בצורה איטית. לאחר מכן, נשפו את האוויר באיטיות דרך הפה. מומלץ לחזור על התרגיל שלוש פעמים עד שתרגישו שהעומס והחרדה שמוטלים עליכם משתחררים. לא רק במהלך הלמידה למבחן- מוטב שתשחררו לחצים גם לפני הכניסה לבחינה עצמה.
  2. תרגילי הרפייה ממש לפני הרגע המכריע עשויים להפחית את רמת האנרגיה הגבוהה שנובעת מחרדה או עצבנות. מומלץ שוב לעצום עיניים ולמתוח את הרגלים ל-5-8 שניות ואז לקחת נשימה עמוקה ולנשוף חזרה. אפשר לחזור על הפעולה מספר פעמים עד שהגוף משוחרר ורפוי.

 

טיפ נוסף:

מלבד תרגילי נשימה חשוב מאוד שתקפידו לזוז ולהניע את הגוף בעת הישיבה הממושכת. התזוזה ממקום למקום חשובה גם בשביל תהליך הלמידה, וברגע שתרבו להחליף מקומות כך החומר הנלמד ייזכר במוחכם טוב יותר. למעשה, האסוציאציה של המקום תזכיר לכם את החומר הלימודי שלמדתם.

 

ואם אתם כבר מחליטים להישאר ישובים מול השולחן בחדר כדאי לכם להרבות לבצע מספר תרגילי ישיבה:

 

  • תרגילי מתיחות לחגורת הכתפיים- שבו קרוב לכיסא בגב זקוף ושלחו את הידיים לאחור לכיוון משענת הכיסא. אחזו במשענת ומתחו את החזה לפנים כאשר הידיים מהוות נקודת אחיזה למתיחה. החזיקו בתנוחה זו כמה שניות והרפו. 

 

  • תרגילים לתנועתיות עמוד השדרה- שבו בקצה הכיסא ופתלו את הגב לימין. היעזרו במשענת הכיסא כדי להימתח ולפתל את הגב, שהו מספר שניות בתנוחת הפיתול ונשמו. חזרו על הפעולה גם בשמאל.

 

  • תרגילי מתיחות למפרקי ירך- שבו בקצה הכיסא והביאו רגל אחת אליכם עקב/קרסול לירך (חצי תנוחת ישיבה מזרחית) ובהוצאת האוויר רכנו קדימה למתיחה של שרירי הישבן, הירך והגב. שהו במתיחה מספר שניות והרפו. בצעו מספר חזרות. חזרו על מתיחה זו גם לרגל השנייה.

 

הקפידו לעשות את התרגילים כל שעה.

 

בהצלחה במבחנים!

קידום אתרים קידום אתרים
חזרה למעלה
יש לכם הצעות?

רוצים להציע, להעיר, לעזור?

מלאו את הטופס, לחצו "שליחה", ופנייתכם בדרך אלינו!

יש לכם הצעות?
חדשות ועדכונים

תרבות

מדור אקדמי

מדור רווחה

מכמורת

  • יום ים 2017
    10.09.2017
    יום ים 2017- יום הסטודנט של מכמורת.   וואו! איך אפשר...
  • קמפוס מכמורת חוגג פורים
    29.03.2017
    חג פורים, חג פורים, חג גדול לסטודנטים!   בקמפוס מכמורת חייבים להיות...
חדשות ועדכונים